דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש תחליף לדואר האלקטרוני, כאמצעי לניהול דיאלוגים בעסק המודרני 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 1539 פעמים ]

הצגת הצורך

רבים משתמשים היום בדואר אלקטרוני פנים אירגוני - רב נמענים, כדי לנהל דיון או הכנה לדיון בנושא מסויים. הדואר האלקטרוני (דוא"ל) הפך לערוץ התקשורת מרכזי בארגון בזכות היותו זמין, זול, מהיר, מיידי ומתועד. 

אלו המשתמשים בשיטה זו, בוודאי מודעים למצבים בהם מנהל בארגון, יוזם דיון בנושא מסוים ומעוניין לשתף בו עוד 3 משתתפים, הוא כותב דוא"ל ומכתב את המשתתפים השני, השלישי והרביעי. המשתתף השני עונה בדואר שממוען רק ליוזם, היוזם לעומת זאת מחזיר תשובה ומכתב גם את כל שאר הנמענים המקוריים, למחרת המשתתף השלישי עובר על הדואר ומגיע לדואר המקורי. הוא עונה לו ולאחרים וכך גם המשתתף הרביעי.  כתוצאה מכך הדיון מתפצל, לא כל המשתתפים מעודכנים בכל המידע, ונוצרת אי בהירות של "מי עונה על מה". תוסיפו לכך את האפשרות של הוספת נספחים למסרי הדואר האלקטרוני שלא עוברים לכל המשתתפים, ותקבלו אוסף מצטבר של אי הבנות.

הדוא"ל, אכן ממלא את הצורך בפלטפורמה שמאפשרת לשתף ולתעד הודעות ומסרים, עם מספר רב של משתמשים, שאינם זמינים בו זמנית. עם זאת, אנחנו נתקלים באופן שוטף בחוסר הסנכרון והעדכון ולכן גם בחוסר האפקטיביות שהדיון בפורמט הזה יוצר. 

 המענה המוצע

כל אימת שרוצים לקיים דיון, פותחים משימה חדשה (במקום לשלוח דוא"ל ). משימה היא ישות בתוכנה לניהול העסק, בה מתעדים את התוכן ורושמים את המשתתפים שאמורים לקחת חלק בדיון. לחיצת כפתור והמערכת שולחת הודעת דוא"ל לכל המשתתפים עם קישור למשימה (וללא הטקסט).

כל אחד מהמשתתפים נכנס ישירות מהודעת הדואר למשימה (בעזרת הקישור) בזמנו החופשי, קורא את הטקסט המקורי וכל העידכונים שהוכנסו ע"י המשתתפים האחרים עד אותו רגע, מוסיף את חוות דעתו ומצרף מסמכים נלווים במידת הצורך, יוצא מהמשימה ושולח הודעת עדכון לשאר המשתתפים בדיון. מעבר לכך, מרגע שנשלחה המשימה, היא נרשמת ומוצגת בתוך רשימת/מסך המשימות לביצוע של כל אחד מהמשתתפים.

 

מה הרווחנו מזה?


    • תיעוד מסודר של הדיון - הדיון המקורי, השיקולים שבדרך, ההחלטות שהתקבלו וכד' מתועדים לפי סדר כרונולוגי במקום אחד מרכזי.
    • שקיפות של המשתתפים שלקחו חלק והגיבו לפניה הראשונית
    • זמינות – כל אימת שהמשתמש עובר על רשימת המשימות לביצוע שלו, המשימה תהיה נגישה והוא יוכל לראות את הסטטוס העדכני שלה.
    • עדכון  - בכל פעם שהדיון מתעדכן כל המשתתפים מיודעים באופן אוטומטי אין מצב שהתפספסה חלק מרשימת התפוצה

מנהלת היישום בחברת אשבל טכנולוגיות  היצרנית של תוכנת Priority החל משנת 1986.


אשבל מתמחה בפיתוח, שיווק ויישום של מערכות Priority ו-ZOOM, תוכנות אינטגרטיביות לניהול ארגוני כולל WMS/ERP/CRM של גופים תעשייתיים, מסחריים וציבוריים בארץ ובעולם.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב